Matmammans Blogg

Om mat och bakning, med matglädje i fokus

8 kommentarer

Det har varit lite glest med inlägg här på sista tiden, och det beror på att min mamma gick bort nyligen. Det var väntat – på flera sätt till och med välkommet – men det är klart att det känns väldigt tomt och sorgligt. Jag tänker ofta att jag nu varken har mamma eller pappa kvar i livet, och fast jag nyss fyllt 50 känns det ändå inte som om jag är riktigt redo…

Samtidigt går livet vidare. Det gör det ju alltid och att mista en gammal och sjuk förälder, hur älskad denna än är, är en naturlig del av livet. Minnena finns där och de är ljusa och glada. Det är jag så otroligt glad för!

Med tiden blir det förstås mer regelbundna blogguppdateringar igen. Fram till dess önskar jag er alla en skön augusti – och så hoppas jag ni följer mig på Matbloggen förstås!

Author: Matmamman

Skribent och krönikör med intresse för matlagning. Tycker att svensk husmanskost är bland det finaste och mest variationsrika som finns, men lagar lika gärna indisk linssoppa som svenska köttbullar. Här bjuder jag på mina bästa recept, inspirerande tips och mycket annat!

8 thoughts on “

  1. Styrkekram till dig!

    Hälsningar

    Sara

  2. Styrkekramar kommer från mig. Känner med dig min pappa gick bort för några år sedan och vi hade väldigt starka band. Framför allt för att min mamma gick bort när jag var två år. Man är aldrig redo att att förlora sina föräldrar tror jag även om de sjuka och man förstår.
    Ta en dag i taget
    Kram

  3. Jag tror aldrig att man kan vara redo att förlora en älskad förälder, eller någon annan son står en nära. Även om det är väntat kommer det alltid så plötsligt.
    Ta hand om dig och ta en dag i taget!
    Kram

  4. Hej Bitte! Jag har ju ingen koll på läget alls sedan jag stängde ner mitt FB-konto på obestämd tid (som bara blir längre och längre …) så jag visste inget om din mamma. Även om man rationellt förstår att det är dags för någon att lämna jordelivet finns ju sorgen och saknaden där. Jag tänker på dig.

    • Så härligt att höra ifrån dig, Marie! Jag saknade din mejladress, har funderat mycket på vart du tog vägen! :D FB tar ju ganska m kt tid så jag har all förståelse för att du stängde ner det, men det var verkligen kul att höra ifrån dig! Tack för dina värmande ord och hör gärna av dig igen – med eller utan Facebook!!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 688 andra följare