Tävla om Västkustchips från Estrella!

Nu i höst lanseras en ny sorts chips från Estrella, Västkustchips. Chipsen tillverkas av närodlad potatis från gårdar på Västkusten och tillverkas på gammaldags vis i grytor och friteras i jordnötsolja. Resultatet blir ett krispigare och godare chips med mycket smak.

Jag har själv testat Estrellas nya Västkustchips, och de är verkligen jättegoda. De är så läckert knapriga, och passar perfekt som klassiskt snacks i TV-soffan. Chipsen är så smakrika och goda i sig att man egentligen inte behöver någon dip till, men vill man ändå dippa dem i något föreslår jag en enkel och mild dip som förstärker den goda potatissmaken. Blanda 3 dl gräddfil eller Creme Fraiche med lite hackad gräslök och örtsalt – det blir perfekt.

Lördagsbuffé med piroger, quesadillas, bruschetta med tapenade samt brödkrutonger – och Västkustchips!

Västkustchips är också superläckra som tillbehör till en smarrig helgbuffé. Vi hade en liten ”get-together” med piroger, quesadillas och lite annat smått och gott i helgen och Västkustchipsen gjorde stor succé kan jag lova!

Nu har du chansen att vinna Västkustchips från Estrella. Allt du behöver göra är att svara på två frågor samt motivera varför just DU ska vinna. Svaren hittar du på Estrellas Facebooksida och på Estrella.se från måndagen den 3 september.

Var ifrån kommer potatisen till Västkustchips?

I vilka varianter finns Västkustchips?

Varför ska just du vinna Västkustchips?

Tävlingen håller på till och med den 9 september och sex vinnare vinner tre påsar Västkustchips vardera! Lycka till!

47 thoughts on “Tävla om Västkustchips från Estrella!

  1. Potatisen i Västkustchipsen kommer ifrån Västkusten
    Tre varianter: Gräddfil och lök, Havssalt och Havssalt räfflade
    Fredagsmyset blir så mycket mysigare med goda chips, älskar Estrella chips redan innan och är alltid nyfiken på nya sorter, skulle bli så glad om jag fick vinna!

    • Potatisen kommen från Västkustodlarna (Edenberga Mölla, Skottorps Säteri, Bjärome)
      Gräddfil och lök, Havssalt och Havssalt räfflade
      När jag sitter i soffan och myser, Estrellas Chips gör att jag av lycka lyser.

      ,

  2. Men mums vad gott det låter! Nu när jag är gravid så låter det dessutom ännu godare, haha!

    Svar på frågorna:
    1. Från Västkusten
    2. Gräddfil & Lök , Havssalt samt Havssalt Räfflade. De är dessutom grytfriterade.
    3. Jag har alltid gillatr chips.. När jag var liten fick vi en liten påse med Estrella Grillchips på lördagarna och jag krossade alltid chipsen så det blev nästan smulor, bara för att de skulle räcka längre :P. I perioder så tänker jag oerhört mycket på vikten, men någon gång får man unna sig. Nu äter jag bra med tanke på att jag är gravid, men det vore underbart att få unna sig något och dessa verkar helt ljuvliga!

    Hoppas på lite tur,
    kram Nathalié
    n.teodorson@gmail.com

  3. Kommer från Edenberga, Mölla , Skogstorps säteri och Bjärome.

    Finns i smak Havsalt, Havssalt räfflade och gräddfil och lök.

    Närodlat och bra,precissom det ska va.
    Då kan vi med gott samvete oss i soffan tillbakaluta och av en skål underbara chips njuta.

  4. Potatisen kommer från Edenberga Mölla, Skottorps Säteri, Bjärome på Västkusten och finns i 3 varianter: Gräddfil och lök, Havssalt och Havssalt räfflade. Vill vinna för att få en smak av västkusten när jag sitter uppe i Norrland.

  5. Potatisen kommer från olika odlare på Västkusten.
    Gräddfil och lök, Havssalt och Havssalt räfflade
    Det är alltid spännande med nya smaker.

  6. Hej och tack för en inspirerande blogg!
    1 Svar: Västkusten. Edenberga Mölla, Skottorps säteri och Bjärome.
    2 Svar:Gräddfil & lök. Havssalt. Havssalt räfflade.
    3 Svar: Chips är det ultimata och mitt absoluta favorit snacks! Vi hade en sommarstuga på västkusten när jag var liten, så det skulle vara kul och nostalgiskt att få testa på att smaka Västkustpotatisen :)

  7. Hej, jag vill vara med!
    Potatisen kommer från Västkusten (Edenberga Mölla, Skottorps säteri och Bjärome)
    Finns i varianter Gräddfil & lök, Havssalt, Havssalt räfflade.
    Estrella chips är den endast chips som jag tycker om i Sverige (jag kommer från en annat land)

  8. Västkustodlarna står för potatisen som hamnar i Estrellas västkustchips!

    Smakerna är: Havssalt räfflade, havssalt och gräddfil & lök!

    Har på senaste tiden upptäckt hur fantastiskt gott chips av god kvalité är! Hade varit jättespännande att få prova dessa!

  9. Potatisen kommen från Västkustodlarna
    SMAKER – Gräddfil och lök, Havssalt och Havssalt räfflade
    Som student brukar man försöka bunkra upp en gotteskåp inför tentorna som kommer att börja inom några veckor, att kunna få bjuda resten av tenta gänget på dessa gobitar hade varit trevligt och hade fått igång vårt tänkande

  10. Potatisen kommer från västkusten och finns i smakerna PotaGräddfil & lök, Havssalt, och Havssalt Räfflade . Skulle vara jätte kul och prova då jag inte har hittat några favoritchips men dom med havssalt lät goda bara att hålla tummarna

  11. Hej!
    Edenberga Mölla, strax utanför Laholmsbukten
    Skottorps säteri, också utanför Laholmsbukten
    Bjärome. i närheten av Falkenbergskusten..
    Därav namnet Västkustchips!

    Smakerna är: Gräddfil & Lök, Havssalt och Havssalt räfflade.

    Spännande med nya smaker, dessa tar kanske filmkvällarna
    upp till ny ”smaknivå”

  12. Kommer från Edenberga Mölla , Skogstorps säteri och Bjärome.

    Finns i smakerna: Havsalt, Havssalt räfflade och gräddfil och lök.

    Motivering:
    Gott och krispigt tilltugg är vad jag behöver,
    när veckans stress och slit är över,
    Med Västkustchips är filmkvällen i goda händer,
    oavsett vilken dipp vi använder,
    Att få prova chipsen skulle uppskattas till tusen,
    och för helghumöret göra susen!

  13. Hej.

    Är gärna med och tävlar:)

    1. Den kommer från Västkusten (Edberga, Mölla, Skogstorps säteri och Bjärome)
    2. Gräddfil och lök, havssalt och havssalt räfflade.
    3. Vi har precis flyttat från västkusten och skulle behöva lite västkustska smaker att förgylla helgkvällarna med när saknaden blir för stor…. :)

  14. Potatisen kommer från de södra delarna av Västkusten vid Edenberga Mölla, Skottorps säteri och Bjärme.
    Smakerna är de vi gillar :gräddfil och lök,havssalt och till sist räfflade med havssalt!

    Jag och mina vänner vill såå gärna träffas för att fira med Västkustchips!

  15. 1.Edberga, Mölla, Skogstorps säteri och Bjärome
    2.Gräddfil och lök, havssalt och havssalt räfflade
    3. Jag vill vinna för jag älskar att prova nytt av god kvalite. Chips och grönsaker med hemmagjord dip är absoluta favvoriten!

  16. 1. Bjärome, Edenberga Mölla, Skottorps säteri, alla från västkusten.
    2. Havssalt, havssalt räfflade och gräddfil&lök.
    3. Vore fantastiskt kul att vinna för strax bär det av mot radhus och lita inbjudan av vänner för insyn och då vore det supermysigt att kunna bjuda på bland annat detta, både för att jag kommer från västra sidan av landet och för att folk ibland skrattar på ett fint sätt att jag är hopplös gällande att mys ska innehålla chips. =)

  17. Potatisen kommer från Edenberga, Mölla , Skogstorps säteri och Bjärome och chipsen finns i smakerna Havsalt, Havssalt räfflade och gräddfil och lök. Hoppas på vinst! I år är första året på 8 som jag inte kom till västkusten p.g.a skilsmässa. Laddar batterierna och planerar för en minisemester år 2013! Tills dess smakar jag och barnen mer än gärna på dessa chips.

    vh
    Monika

  18. Den kommer från Skogstorps Säteri, Bjärome, Mölla och Edberga på Västkusten!
    Gräddfil och lök, havssalt och havssalt räfflade.
    Då jag bor på östra sidan av Sverige vill jag gärna prova lite gott från Västkusten.

  19. 1, Västkusten
    2.Gräddfil och lök, havssalt och havssalt räfflade
    3. Har precis flyttat från västkusten och sknar det lite grann, vill få en smakupplevelse som påminner mig

  20. 1. Potatisen är från Edenberga Mölla, Skottorps Säteri och Bjärome. På Västkusten såklart!
    2. Smakerna är gräddfil och lök, havssalt och havssalt räfflade.
    3. Dukar jag fram en skål så töms den vips,
    för det är ju så det är med chips,
    att har man tagit ett så tar man gärna mera,
    och rätt var det är så finns det inga flera.
    En hel kartong vore därför perfekt,
    och skulle räcka till både vänner och släkt,
    plus att jag kan stoppa undan en påse för enbart eget bruk,
    utan att behöva känna mig som en girigbuk.
    Västkustchips låter nämligen som en riktig succé från Estrella,
    som får min mun att vattnas som en porlande källa,
    och det är ett tillstånd som normalt annars bara innehas,
    när det vankas ett riktigt smaskigt knytkalas!

  21. 1. Den kommer från Västkusten såklart (Edberga, Mölla, Skogstorps säteri och Bjärome).
    2. Gräddfil & Lök, Havssalt räfflade och Havssalt.
    3. Jag vill hemskt gärna vinna, skulle verkligen kännas lite som plåster på såren.. För fyra veckor sen bröt jag foten och har varit gipsad sen dess. Mina vänner är ute och gör roliga saker, medans jag får sitta hemma i min ensamhet på kvällarna pga att jag inte tar mig ut för att sonen sover. Jag har två veckor kvar med gips, så lite chips skulle lysa upp tillvaron lite i alla fall :)

  22. HEJ!
    1. Västkusten
    2. Gräddfil m Lök, Havssalt räfflade och Havssalt.
    3. precis samma svar som Sara ensamstående mamma skrev den 5 september kl 23.25, dock har jag en dotter och är själv man. MEN allt annat stämmer precis! Konstigt? Ja, men jäkligt sant! :O)

  23. Potatisen i Västkustchipsen kommer ifrån Västkusten
    Tre varianter: Gräddfil och lök, Havssalt och Havssalt räfflade
    Jag har legat genomsjuk i bihåleinflammation några dagar och har knappt orkat prata eller leka med barnen. Har inte heller haft matlust, men när jag såg dessa blev jag faktiskt sugen…… Ska ordna en riktig familjemyskväll om jag vinner!!

  24. Potatisen kommer från Västkusten: Skottorps Säteri Bjärome och Edenberga Mölla
    Havssalt, Havssalt räfflad och Gräddfil&Lök
    Vill gärna få en fläkt av Västkusten hit till Ostkusten för att sitta och knapra och tänka på trevliga västkustsemestrar

  25. 1. Potatisen kommer från Edenberga Mölla, Skottorps Säteri, Bjärome på Västkusten.
    2. 3 varianter: Gräddfil och lök, Havssalt och Havssalt räfflade.
    3. Jag/vi ska vinna för vi älskar chips, nyheter och roliga tävlingar. Vår dotter ska ha 11-årskalas och det vore roligt att bjuda på något nytt som ingen testat.

  26. 1) Västkusten (Edenberga Mölla, Skottorps Säteri och Bjärome).
    2):Gräddfil och lök, havssalt samt havssalt räfflade.
    3) Motivering:
    Trött och sliten när veckan är över,
    En skål med chips är vad jag då behöver.
    Nya smaker gillar jag att testa,
    och dessa tre har verkligen kommit för att fresta.

  27. 1. Från Västkusten
    2. Gräddfil & Lök , Havssalt samt Havssalt Räfflade
    3. Håller tummarna för något gott att överraska scouterna med på vår utflykt i början på oktober!

  28. 1. Potatisen i Västkustchipsen kommer ifrån Västkusten
    2. Tre varianter: Gräddfil och lök, Havssalt och Havssalt räfflade
    3. Visst chips och fredagsmys i all ära, men när jag äter chips är det mer än en friterad potatisskiva. Det stavas n-j-u-t-n-i-n-g. En stund av guldkantad tillvaro!

  29. 1. Potatisen i chipsen kommer från Västkusten, Edenberga Mölla, Skogstorp Säteri, Bjärome.
    2. Gräddfil/lök, Havssalt, Havssalt räfflade.
    3. Sitter i mörka Småland och kurar, Skulle behöva njutning med hög kvalite, tror jag nog dessa chips skulle mig ge.

  30. Hej!
    1.Edenberga Mölla ( dit åkte mamma med häst & vagn & malde mjöl), Skottorps Säteri ( där hölls Karl XI:s och Pernillas Wahlgrens bröllop), Bjärome
    2.Gräddfil & Lök, Havssalt, Havssalt Räfflade
    3.Vi fem i familjen umgås mer än vanligt nu när hösten och ruskvädret anländer och tittar på film tillsammans. Då är Västkustchips med nya smaker helt enkelt toppen, vi är ju från trakten!

  31. 1, Potatisen kommer från Västkusten (Edenberga Mölla, Skottorps säteri, Bjärome)
    2, Smakerna är; Gräddfil & Lök, Havssalt och Havssalt räfflade
    3, Chips med närodlad potatis är ju helrätt! Detta har jag längtat efter och extra kul att det är min favoritchipstillverkare som är först med detta. Jag är själv inte från Västkusten men är väldigt sugen på att bli först i bekantskapskretsen att pröva denna nyhet som jag hoppas följs av fler varianter som Dalachips till exempel. Ska göra vad jag kan för att detta ska bli en succe för det är verkligen något som ligger i tiden!

  32. 1) De kommer från Västkusten (Edenberga Mölla, Skottorps Säteri och Bjärome).

    2) Chipsen finns i smakerna Havssalt, Havssalt räfflade och Gräddfil & lök.

    3) Jag vill vinna för att jag inte kan leva utan chips. Har en sådan abstinens att jag inte ens klarar av att skriva något fyndigt rim. Hjälp mig.

  33. Svar
    1:Edenberga, Mölla , Skogstorps säteri och Bjärome
    2: Havsalt, Havssalt räfflade och gräddfil och lök.
    3: för att vi är en chipstokig familj och det vore roligt att testa dessa!

  34. Potatisen kommen från: Västkustodlarna (Edenberga Mölla, Skottorps Säteri, Bjärome)
    Varianterna är: Gräddfil och lök, Havssalt och Havssalt räfflade
    Jag bara ÄLSKAR chips och dessa hoppas jag blir en ny favorit!

  35. 1. Potatisen kommer från odlare på Västkusten (Skottorps Säteri, Bjärome och Edenberga Mölla)

    2. Gräddfil och lök, Havssalt och Havssalt räfflade

    3. När solen i höst med sin fránvaro lysa,
    kan vi sitta inne med Västkustchips och mysa,
    Filmfrossa med chips är för oss en klar sitta-inne-favorit,
    här väntas nu spänning och en ny chips-smak-merit

  36. 1. Från västkusten, närmare bestämt: Edenberga Mölla, Skottorps Säteri och Bjärome.
    Tre varianter: Gräddfil och lök, Havssalt och Havssalt räfflade.

    Vi brukar ha fredagsmys här hemma. Hämtade sonen på snart tre år på förskolan förra veckan och han berättade glatt för fröknarna att ”pappa och jaaa ska få fredagsmus hemma”.
    Hmm, kanske dags att byta ut ordet fredagsmys mot fredagschips…?! :-) Fredag blir det ju snart igen, men chipsen saknas dock!

  37. 1. Från västkusten, bjärome, Edenberga Mölla, skottorps säteri
    2. Gräddfil och lök, havssalt och havssalt räfflade.
    3. Både sambon och jag är riktiga gottegrisar, men det blir dyrt i längden och jag har lovat mig själv att inte köpa hem något mer och tjatar på sambon att inte heller göra det. Men jag saknar dom mysiga fredagskvällarna i soffan framför en film och med en skål i knät. (Jag kan såklart inte vara den som ger mig och köper hem något, envis som jag är) Dessutom är både jag och sambon väldigt nyfikna på nya smaker så det skulle vara kul att överraska honom lite med en myskväll, det skulle vara guldvärt, som småbarns förälder glömmer man lätt bort sig själva! :)

  38. 1. Västkusten; Edenberga Mölla, Skottorps Säteri och Bjärome.
    2. Gräddfil & lök, havssalt samt havssalt räfflade.
    3. Min motivering:
    Många påsar chips vill jag vinna, och sedan överraska min son & kvinna.
    En riktig chipsfamilj vi är, så påsarna skulle komma väl till pass här.

  39. 1. Potatisen kommer såklart från västkusten; Edenberga Mölla, Skottorps Säteri och Bjärome
    2. Gräddfil och lök, Havssalt samt Havssalt räfflade

    Jag vill vinna eftersom jag är en västkustflicka som ÄLSKAR chips. Chipsen skulle helt enkelt känna sig hemma här hos mig, fast de skulle inte bli långvarit, jag är rätt glupsk! ;)

  40. 1. Skottorps Säteri, Edenberga Mölla coh Bjärome
    2. Gräddfil & Lök, Havssalt och Havssalt räfflade
    3. Eftersom jag ställer höga krav på mina chips och dessa verkar verkligen hålla måttet på alla sätt och vis.

  41. 1. Från Västkusten
    2. Gräddfil & Lök , Havssalt samt Havssalt Räfflade.
    3. Jag älskar chips så det vore en drömvinst.

  42. 1. Potatisen odlas på Västkusten (Edenberga Mölla, Skottorps säteri och Bjärome)
    2. Varianterna är Gräddfil & lök, Havssalt, Havssalt räfflade
    3. Jag har inte ätit chips sen januari pga att jag började med LCHF-kost.
    Nu har jag lärt mig att hantera kolhydrater och kan äta i måttliga doser vid vissa tillfällen.
    Skulle gärna njuta av chips nästa gång jag ”festar loss” :-)

  43. Svar: Västkusten (Edenberga Mölla, Skottorps Säteri o Bjärome).
    Chipsen finns i smakerna Havssalt, gräddfil & lök, havssalt räfflade
    Motivering: Jag unnar mig gärna av livets goda med måtta oavsett om det är en tisdag eller en fredag. Jag ser fram emot en smakupplevelse! Det skulle vara spännande att pröva chips jag ej hört talas om och än mindre smakat på.

  44. 1.Mölla,Edenberga,Skogstorps Säteri och Bjärome
    2.3 varianter Havssalt,Havssalt räfflade,Gräddfil och lök
    Spånnande med nya Estrellachips i varianter som garanterat kommer att falla mig i smaken.
    Kul att på dessa speciellt utvalda chips även kunna bjuda chipsälskande maken.
    Det vore verkligen spånnande att få prova en chipsnyhet
    Chips har ju för oss alltid hög mysfaktor betytt och är de bästa snacksen vi vet.

  45. 1. Från Västkusten
    2. Gräddfil & Lök , Havssalt samt Havssalt Räfflade. De är dessutom grytfriterade.
    3. När vännerna i mitt hem flockas,
    och efter jag bjudit dem på något jag själv ihop kockat,
    jag vill minglet med Estrella chips smycka,
    det skulle jag tycka,
    bli succe´,
    när jag bjuder vännerna på Västkustchipsbuffé!

Kommentera

