Härliga helg!

Hej alla bloggläsare! Den här veckan har varit riktigt körig, och det har inte blivit mycket tid att blogga – men jag hoppas i har följt mitt Americana-tema på Matbloggen för inspiration och matglädje! Jag älskar amerikansk mat, den har influenser från så många olika håll! Macaroni and Cheese, Tuna Melt, Liver & Onion, Clam Chowder – allt i samma kök!

I helgen ska jag äntligen sätta igång och baka till Årets Bak och Dessertmästare, det ska bli jätteroligt! Jag vet fortfarande inte riktigt vad, men nånting ska jag väl kunna hitta på… Egentligen är det enda problemet att det finns för mycket smarrigt att baka – det är svårt att bestämma sig! Det är så mysigt att baka, särskilt nu när det är lagom höstruggigt och kallt…

Sen måste jag städa och göra i ordning balkongen endera dagen. Lika härligt som det är att plantera och fixa på våren, lika trivsamt är det att höstpynta tycker jag. Och i slutet av oktober ska ju Halloweenpumpan skäras ut och tändas!

En mysig helg önskar jag er – och självklart dyker mina tävlingsbidrag upp här på bloggen inom kort!

Härliga höst…
Kommentera

